Skip to main content

Huisregels Flexers

 

Aanvang dienst:

  • Ben altijd minimaal 5 minuten voor start van je dienst omgekleed aanwezig, zodat je ook daadwerkelijk op je starttijd kan beginnen.
  • Haren in de keuken altijd vast.
  • Kleding: Nette (bij voorkeur zwarte) broek en dichte representatieve schoenen. Shirtje, trui of koksbuis kun je voor aanvang van je dienst bij je leidinggevende vragen en na je dienst in de wasmand gooien.
  • Bij voorkeur geen nagellak in de keuken, heb je dit wel? Trek dan handschoentjes aan.
  • Telefoon stop je in je kluisje. M.u.v. als je aan het bezorgen bent, dan moet je ten alle tijden bereikbaar zijn voor je leidinggevenden.
  • Handen wassen voordat je aan je dienst begint!

Tijdens dienst:

  • Personeelsdrinken: koffie, thee en water. Mocht je iets anders willen, geef dit dan even aan, dan worden er grote flessen besteld.
  • Lunchpauze wordt in L1nda geregistreerd. Daarin ben je vrij om een kwartier of een half uurtje te pakken (of geen).
  • Bij een dienst van langer dan 5,5 uur heb je recht op 30 minuten pauze, geef bij je leidinggevende aan als je hier behoefte aan hebt buiten je lunchpauze om. Je leidinggevende geeft aan wanneer het geschikte moment is voor pauze. Deze pauze wordt geregistreerd in L1nda.
  • Valt jouw dienst tijdens een maaltijd, dan kan je er vanuit gaan dat wij iets voor jou regelen. Het keukenpersoneel kan aangeven wat er gegeten kan worden. Je betaald per dan €1,50, hiervoor krijg je een volledige maaltijd.
  • Wil je roken? Geeft het even aan, je leidinggevende geeft dan aan wanneer hier een geschikt moment voor is. LET OP! Zorg dat een rookpauze zodanig wordt ingepland dat je niet direct daarna contact hebt met gasten. Rook nooit in het zicht van de gast & bij voorkeur ook niet in zichtbare Smeer’m kleding. Was na je rookpauze altijd je handen.

Einde dienst:

  • Zorg dat alle sluit en schoonmaaklijsten voor de desbetreffende dag zijn uitgevoerd en eerlijk worden ingevuld voor je naar huis gaat.
  • Sluit je af? Controleer dan of alles goed op slot is! Voor de lunchzaak; de voordeur, het rolluik, de achterdeur en de tussendeur. Voor de catering; alle deuren naar de keuken en het opslaghok. Zorg ervoor dat alle koelingen en vriezers goed dichtzitten!
  • Werkshirtjes/koksbuizen mag je na je dienst in de wasmand gooien.
  • Heb je die dag langer of korter gewerkt, pas je uren gelijk na je dienst aan in L1nda zodat jouw leidinggevende je dienst avonds kan accorderen. Houd zelf mee in de gaten dat jouw diensten worden geaccordeerd voor de 1e van de maand. De uren die in L1nda staan worden uitbetaald.

Vrije dagen/rooster/ziekte:

  • Zorg ervoor dat je je beschikbaarheid in L1nda 3 weken van te voren hebt ingevuld. Probeer jouw beschikbaarheid zo up-to-date mogelijk te houden. Wil je bijvoorbeeld morgen een middagje shoppen, zet jezelf gelijk op onbeschikbaar. Hoewel we korte termijn-diensten altijd zullen overleggen, scheelt het ons weer ‘leuren’. Ook weten je medecollega’s wie ze kunnen benaderen voor het overnemen van een eventuele last-minute dienst.
  • LET OP! Kijk goed naar je diensten. Wij krijgen een foutmelding als we jou willen inplannen op een dienst waarop je op onbeschikbaar staat. Dit zal dus NOOIT zonder overleg gebeuren. Echter krijgen jullie geen foutmelding als jullie je op onbeschikbaar zetten als je al op de planning staat, wel komt er een driehoekje met uitroepteken achter je naam te staan! Dat betekent dat je dus al staat ingepland. Je bent dan zelf verantwoordelijk voor het vinden van een vervanger.
  • Sta je dus al ingepland, maar kan/wil je toch niet werken… Dan ben je zelf verantwoordelijk voor het zoeken van vervanging. Geef door aan de leidinggevende met wie je hebt geruild, de dienst wordt door de leidinggevende aangepast wanneer zij/hij akkoord hierop geeft. Uiteraard zijn er enkele situaties denkbaar waarbij je rechtstreeks naar je leidinggevende mag komen zonder zelf vervanging te regelen, denk aan bijvoorbeeld een overlijdensgeval.


Ben je ziek? Meld je dan telefonisch voor jouw dienst, uiterlijk om 09.00 uur af bij je directe leidinggevende. Voor cateringdienst is dit bij Caro (0611803330), of voor de Lochal bij Nadia (0623247618) of Laura W (0615381681) en voor de Besterd bij Laura K (0622743038) of Britt (0643214520). Voor een dienst in de lunchzaak is dat bij Renee (0625138710) of Lizzy (0623774701). Indien zij niet bereikbaar zijn, bel dan Helene (0625404155). LET OP: heb je in het weekend een dienst, bel dan degene die in het weekend als leidinggevende in L1nda staat. Neemt niemand op of kan je geen telefoonnummer vinden? Stuur dan even een appje in de groepsapp waarin je vraagt of iemand van de leidinggevende je kan bellen.

NOOIT APPEN WANNEER JE ZIEK OF LATER BENT, ALTIJD BELLEN!!


Wij als Smeer’m vinden het belangrijk dat de gast nooit iets tekort komt en met een glimlach de zaak of LOChal verlaat. Zorg er daarom altijd voor dat de gast tevreden is. Twijfel je of er iets bij gemaakt of aangevuld moet worden? Of dat de gast tevreden is? Communiceer dit dan altijd met de leidinggevende.

Verder vinden we het belangrijk dat je lekker in je vel zit en goed kan functioneren. Mocht er iets aan de hand zijn wat van invloed is op je functioneren binnen Smeer’m, geef het dan door aan Caro. Dan kunnen wij kijken hoe we hier rekening mee kunnen houden. Mocht je opmerkingen of suggesties hebben voor ons, horen we dit natuurlijk graag!
Veel werkplezier!

page2image3293184