Skip to main content

Huisregels vaste team:

Aanvang dienst:

  • Ben altijd minimaal 5 minuten voor start van je dienst omgekleed aanwezig, zodat je ook daadwerkelijk op je starttijd kan beginnen.
  • Haren in de keuken altijd vast.
  • Kleding: Nette (bij voorkeur zwarte) broek en dichte representatieve schoenen.
  • Shirtjes, truien en koksbuizen kun je bij je leidinggevende aanvragen.
  • Bij voorkeur geen nagellak in de keuken, heb je dit wel? Trek dan handschoentjes aan.
  • Handen wassen voordat je aan je dienst begint!

Tijdens dienst:

  • Personeelsdrinken: koffie, thee en water. Mocht je iets anders willen, geef dit dan even aan, dan worden er grote flessen besteld.
  • Een gezamenlijke lunchpauze hoeft niet geregistreerd te worden, mits hier netjes mee om wordt gegaan. In ruil daarvoor willen we je wel vragen om ook tijdens je lunchpauze op stand-by te staan voor vragen van gasten. Zowel in de lunchzaak als in de catering.
  • Bij een dienst van langer dan 5,5 uur heb je recht op 30 minuten pauze, geef bij je leidinggevende aan als je hier behoefte aan hebt buiten je lunchpauze om. Je leidinggevende geeft aan wanneer het geschikte moment is voor pauze. Deze pauze wordt wel geregistreerd in L1nda.
  • Valt jouw dienst tijdens een maaltijd, dan kan je er vanuit gaan dat wij iets voor jou regelen. Het keukenpersoneel kan aangeven wat er gegeten kan worden. Je betaald per dan €1,50, hiervoor krijg je een volledige maaltijd.
  • Wil je roken? Geeft het even aan, je leidinggevende geeft dan aan wanneer hier een geschikt moment voor is. LET OP! Zorg dat een rookpauze zodanig wordt ingepland dat je niet direct daarna contact hebt met gasten. Rook nooit in het zicht van de gast & bij voorkeur ook niet in zichtbare Smeer’m kleding. Was na je rookpauze altijd je handen.

Einde dienst:

  • Zorg dat alle sluit en schoonmaaklijsten voor de desbetreffende dag zijn uitgevoerd en eerlijk worden ingevuld voor je naar huis gaat.
  • Sluit je af? Controleer dan of alles goed op slot is! Voor de lunchzaak; de voordeur, het rolluik, de achterdeur en de tussendeur. Voor de catering; alle deuren naar de keuken en het opslaghok. Zorg ervoor dat alle koelingen en vriezers goed dichtzitten!
  • Heb je die dag langer of korter gewerkt, pas je uren gelijk na je dienst aan in L1nda zodat jouw leidinggevende je dienst s ’avonds kan accorderen. Houd zelf mee in de gaten dat jouw diensten worden geaccordeerd voor de 20e van de maand. De uren die in L1nda staan worden uitbetaald.

Vrije dagen/rooster/ziekte:

  • Zorg ervoor dat je je beschikbaarheid in L1nda 3 weken van te voren hebt ingevuld. Probeer jouw beschikbaarheid zo up-to-date mogelijk te houden.
  • We proberen zo goed mogelijk rekening te houden met iedereens wensen in L1nda. Het zal vast een keer voorkomen dat er niet aan je wensen kan worden voldaan en je toch moet werken als je op onbeschikbaar staat. Vraag daarom voor dagen/middagen of zelfs een uurtje dat je vrij wil ALTIJD officieel vrij bij Caro.
  • Vrije dagen etc. dien je per mail aan te vragen bij Caro (caro@smeer-m.nl). Je hebt eerst goedkeuring nodig voor je je vakantie/weekendje/festival kan boeken/bevestigen. In de bijlage vind je een overzichtje van wanneer wij open/dicht zijn. Wanneer we dicht zijn hoef je dus niet vrij te vragen. Vakanties en feestdagen zijn bij ons altijd rustiger, wil je toch al je uren maken in deze weken? Geeft dit dan optijd aan bij Caro, die zorgt dan voor een dienstje in de lunchzaak of een schoonmaakdienstje.
  • Sta je dus al ingepland, maar kan/wil je toch niet werken… Dan ben je zelf verantwoordelijk voor het zoeken van vervanging. Geef door aan Caro met wie je hebt geruild, de dienst wordt dan aangepast wanneer zij akkoord hierop geeft. Uiteraard zijn er enkele situaties denkbaar waarbij je rechtstreeks naar je leidinggevende mag komen zonder zelf vervanging te regelen, denk aan bijvoorbeeld een overlijdensgeval.

Ben je ziek? Meld je dan telefonisch voor jouw dienst, uiterlijk om 09.00 uur af bij je directe leidinggevende. Voor cateringdienst is dit bij Caro (0611803330), of voor de Lochal bij Nadia (0623247618) of Laura W (0615381681) en voor de Besterd bij Laura K (0622743038) of Britt (0643214520). Voor een dienst in de lunchzaak is dat bij Renee (0625138710) of Lizzy (0623774701). Indien zij niet bereikbaar zijn, bel dan Helene (0625404155). LET OP: heb je in het weekend een dienst, bel dan degene die in het weekend als leidinggevende in L1nda staat. Of in geval van nood Martine (0623351533). NOOIT APPEN WANNEER JE ZIEK OF LATER BENT, ALTIJD BELLEN!!

Weekenddiensten:

  • Weekenden worden op tijd verdeeld (eind van het jaar voor het jaar daarop). Je gaat ongeveer 1 bereikbaarheidsdienst per maand draaien.
  • Elk weekend heeft 1 vloermedewerker en 1 keukenmedewerker bereikbaarheidsdienst.
  • Komt er een aanvraag dan zullen jullie allebei, of 1 van beide moeten werken. Dit isafhankelijk van de aanvraag en in overleg.
  • Komt er een kleine aanvraag die we in overleg aannemen. Dan kan het voorkomen dat eralleen flexers op staan. Dan is 1 van jullie verantwoordelijk als aanspreekpunt voor de flexers & klant. Dit betekend dat als er iets mis gaat, jij wordt gebeld en kan schakelen met de flexers en de klant.
  • Komt er geen aanvraag? Dan ben je lekker vrij!
  • Wil je een bereikbaarheidsdienst weekend ruilen? Dan kan zeker. Zet welk weekend en metwie je wil ruilen altijd even op de mail naar caro@smeer-m.nl. Pas na goedkeuring zal dezeaangepast worden.
  • Telefoondienst: De telefoon wordt elk weekend doorgezet naar de vloermedewerker die opdat moment bereikbaarheidsdienst heeft.

page2image13814208 page2image13814016

Staat er een aanvraag? Dan heb je de telefoon bij de hand voor vragen of als er iets verkeerd is gegaan.
Staat er geen aanvraag? In principe is de telefoon in het weekend alleen voor nood! Je mag de telefoon altijd opnemen en vragen of ze het op de mail willen zetten voor maandag. Telefoontje gemist? Geen ramp, zorg dat je het nummer naar Helene door appt zodat zij maandagochtend gelijk terug kan bellen.

Wij als Smeer’m vinden het belangrijk dat de gast nooit iets tekort komt en met een glimlach de zaak of LOChal verlaat. Zorg er daarom altijd voor dat de gast tevreden is. Twijfel je of er iets bij gemaakt of aangevuld moet worden? Of dat de gast tevreden is? Communiceer dit dan altijd met de leidinggevende.

Verder vinden we het belangrijk dat je lekker in je vel zit en goed kan functioneren. Mocht er iets aan de hand zijn wat van invloed is op je functioneren binnen Smeer’m, geef het dan door aan Caro. Dan kunnen wij kijken hoe we hier rekening mee kunnen houden. Mocht je opmerkingen of suggesties hebben voor ons, horen we dit natuurlijk graag!

Veel werkplezier!

page3image3459312